Doel / acceptatiecriteria
- Je kan een tutorial volgen
- Je kan een sprite voortbeweging in voorspelbare en onvoorspelbare richtingen
A. Scratch
- Ga naar de site van Scratch om in te loggen (dan bewaart de site je vorderingen)
- Controleer of je in de mail je account bevestigd hebt (anders kan je je spel niet delen)
- klik op lessen/tutorials en kies Animate a Name / Animeer een naam
- voer de stappen uit en maak screenshots (minstens 3) van je vorderingen (laat de code zien)
- bewaar je screenshots op je OneDrive Elzendaal in de juiste map
- Wanneer je de alle stappen hebt gevolgd is je spel klaar.
- zet dit spel op ‘delen’ via je projecten (de map naast je profielnaam)
- zet de link van het spel in je bericht B3
B. WordPress
- Je maakt een nieuw bericht met de zelfde titel als de opdracht waar je nu in werkt
- Je past je menu aan zodat dit bericht te vinden is onder ‘leerjaar 3’, onder ‘D&I’, onder ‘3.5 Scratch’
- Je plaatst de screenshots van je proces en je foto’s en video’s van je eindresultaat in je blog.
- Je sluit af met een reflectie.
C. Reflectie
- Geef antwoord op deze vragen in je bericht:
- Wat heb je voor het eerst gedaan tijdens het maken van deze opdracht?
- Wie heeft jouw geholpen bij het maken van deze opdracht? Vertel bij welk onderdeel dat was.
- Wie heb jij geholpen om deze opdracht te maken? Vertel bij welk onderdeel dat was.
- Nu ben je klaar. Wat zou je de volgende keer anders doen?
D. Teams
- Kopieer de link van je bericht via SITE BEKIJKEN
- Ga naar TEAMS, zoek de opdracht 3.5 Scratch en lever daar je link in.