T/2 LEGO Mindstorms EV3


INLEIDING

Beleef de eindeloze flexibele en creatieve mogelijkheden van LEGO® MINDSTORMS®. Via een combinatie van LEGO elementen, motoren en sensoren met de intelligente P-Steen met apps en programmeersoftware, komen je LEGO creaties tot leven! De MINDSTORMS robotkit inspireert LEGO uitvinders van alle leeftijden om hun eigen wezens, mensachtigen, slangen en andere intelligente LEGO uitvindingen te bouwen en te programmeren.

LEGO Mindstorms draait al een tijdje mee. We zijn begonnen met de EV3 lijn en inmiddels zijn er nieuwere systemen en modellen. Klik op deze link voor meer informatie.


VOORBEREIDING

  1. Ga naar deze link om een app op je device te downloaden.
  2. Hiermee kan je de programma’s maken om je LEGO aan te kunnen sturen.
  3. Kies voor Windows en installeer de app. (Heb je een ander device dan kies je natuurlijk de juiste).

De MIDSTORM app

  1. Wanneer je de app op je device hebt geïnstalleerd kun je aan de slag.
  2. Gebruik altijd deze app voor de bouwinstructies en de codering.

WERKWIJZE

A. Keuze

  1. Onderaan deze pagina staan de deelopdrachten.
  2. Je begint natuurlijk met de eerste B-opdrachten en werkt zo door en doet daarmee ervaring op.
  3. terwijl je aan deze opdracht werkt maak je regelmatig screenshots of foto’s die je opslaat op je OneDrive Elzendaal of direct in je bericht op WordPress.

B. WordPress

  1. Je maakt een nieuw bericht met de zelfde titel als de opdracht waar je nu in werkt, bijvoorbeeld B1 of als je die in leerjaar 2 al hebt gemaakt een volgende
  2. Voor elke nieuwe B-opdracht maak je een nieuw bericht op je blog
  3. Je past je menu aan zodat dit bericht te vinden is onder ‘leerjaar 3’, onder ‘D&I’, onder ‘T/2 LEGO Mindstorms’
  4. Je plaatst de screenshots van je proces en je foto’s en video’s van je eindresultaat in je blog.
  5. Je sluit af met een reflectie.

C: Reflectie

  1. Geef antwoord op deze vragen:
    • Wat heb je voor het eerst gedaan tijdens het maken van deze opdracht?
    • Wie heeft jouw geholpen bij het maken van deze opdracht? Vertel bij welk onderdeel dat was.
    • Wie heb jij geholpen om deze opdracht te maken? Vertel bij welk onderdeel dat was.
    • Nu ben je klaar. Wat zou je de volgende keer anders doen?

D: Teams

  1. Kopieer de link van je bericht via SITE BEKIJKEN
  2. Ga naar TEAMS, naar D&I, naar thema TECHNOLOGIE en lever daar je link in.

Opdrachten Beginner

Mindstorms B1. TRACK3R 01 (blz. 3-37) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms B2. TRACK3R 02 (blz. 38-52) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms B3. TRACK3R 03 (blz. 53-67) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Opdrachten Gevorderd

Mindstorms G1. R3PTAR 01 (blz. 3-58) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms G2. R3PTAR 02 (blz. 59-99) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms G3. R3PTAR 03 (blz. 100) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Opdrachten Expert

Mindstorms E1. EV3RSTORM 01 (blz. 3-53) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms E2. EV3RSTORM 02 (blz. 54-84) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms E3. EV3RSTORM 03 (blz. 85-93) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms E4. EV3RSTORM 04 (blz. 94-104) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms E5. EV3RSTORM 05 (blz. 105-118) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.

Mindstorms E6. EV3RSTORM 06 (blz. 119-130) Eerst bouwen en dan voor de codering naar de app.